We kunnen ons voorstellen dat je na het bezoeken van onze website nog vragen hebt. Vragen die veel gesteld worden, hebben we verzameld voor je op deze pagina. De antwoorden op deze vragen zijn tevens onze eigen KinderKroon voorwaarden. Mocht je vraag hier niet bij staan, neem dan contact met ons op.
ContactDoor op de button inschrijven te klikken kun je, je kind, via ons inschrijfformulier bij ons aanmelden.
Dit kan voorkomen wanneer erop de gewenste dagen niet direct plek beschikbaar is. We adviseren dan ook om tijdens de zwangerschap, tijdig in te schrijven.
Een inschrijving is bij ons gratis en vrijblijvend.
Zodra je inschrijving is verwerkt ontvang je hiervan een bevestiging per mail.
Een wijziging van de inschrijving kun je doorgeven door een mail te sturen naar info@kinderkroon.nl.
Als je de inschrijving wilt annuleren kun je dit doen door een mail te sturen naar info@kinderkroon.nl.
We noemen dit bij ons een informatief gesprek, omdat ouders er vaak voor kiezen eerst een gesprek te plannen en daarna in te schrijven. Tijdens dit gesprek krijgen ouders informatie over onze organisatie en een rondleiding door het gebouw.
We werken met vaste en flexibele contracten. Bij een vast contract, wordt je kind op een vaste dag(en) in de planning gezet. Bij een flexibel contract vraag je de opvangdagen, dit noemen we voorraad, aan. Belangrijk dit zo vroeg mogelijk te doen om zeker te zijn van plek.
We noemen dit kroonpakketten:
Kinderopvang
- 40 (school) weken per jaar
- 48 weken per jaar
- 51 weken per jaar
Buitenschoolse opvang
- 40 schoolweken
- 40 schoolweken + 8 vakantieweken
- 40 schoolweken + 11 vakantieweken
Alle pakketten worden in gelijkwaardige 12-maandelijkse termijnen gefactureerd.
We sturen de plaatsingsovereenkomst digitaal met een onderteken verzoek. We sturen tegelijkertijd een SEPA-machtiging mee, voor een automatische incasso. De plaatsing is geldig vanaf het moment dat de overeenkomst is ondertekend.
We houden ons aan de algemene voorwaarden die worden uit gegeven door de Branchevereniging Kinderopvang. Deze kun je hier nalezen.
We werken bij de KinderKroon met dagdelen. Een dagdeel is een ochtend van 07:30 tot 12:30 uur en de middag van 12:30 tot 17:30 uur. Je mag je kind gerust later brengen of eerder ophalen, maar je betaalt wel voor het hele dagdeel.
Nee. De uur prijzen wijzigen ieder jaar. Hierover word je minstens 1 maand en 1 week van tevoren ingelicht.
Kinderdagopvang en peuteropvang
Uurtarief € 9,13
Flexibel uurtarief € 9,61
Buitenschoolse opvang
Uurtarief € 7,86
Flexibel uurtarief € 8,34
De facturen worden iedere 20e van de maand verstuurd. Het totale bedrag wordt iedere 27e van de maand geïncasseerd. Kinderopvangtoeslag, facturatie en incasso geschiedt vooraf aan de maand.
De kinderopvangtoeslag vraag je aan via www.toeslagen.nl. De toeslag ontvang je op de 20e van iedere maand.
Dit kan door te mailen naar info@kinderkoon.nl. We hanteren een opzegtermijn van 1 maand. Dit moet voor de 25e van de maand zijn doorgegeven. Dit hanteren we ook bij vermindering van dagdelen.
Ja. Als blijkt dat een situatie ontoelaatbaar is of de verstandhouding niet meer correct is, is de directie ten alle tijden gemachtigd per direct de overeenkomst te verbreken.
Nee. Dit vinden we natuurlijk wel heel leuk, dus als je hiervoor kiest, mag je ons een mail sturen.
Ja. Een week voordat jouw kind gaat starten, wordt er een wenochtend gepland. Onze voorkeur, van de wenochtend, gaat uit naar een dag dat je ook gaat afnemen. Indien gewenst is het mogelijk om een extra wenmoment af te spreken.
Een jas en tas voorzien van naam inclusief extra kleding.
Afhankelijk van: poeder- of moedermelk, fles, slaapzak, knuffel/speen, warme maaltijd (tot 1 jaar).
Ja. In je plaatsingsovereenkomst moet wel schoolvakantie opvang zijn gecontracteerd om er ook tijdens schoolvakantie gebruik van te maken. Het is niet mogelijk om alleen tijdens schoolweken opvang te contracteren en dan tijdens vakantieweken opgebouwde ruiltegoeden in te gaan zetten. Buitenschoolse opvang moet worden aangevraagd via de OuderApp
Tussen kerst en oud & nieuw zijn alle locaties gesloten.
Tijdens de bouwvakweken zijn de locaties Fleringen, Manderveen en Lattrop gesloten. Opvang voor deze locaties is dan wel mogelijk bij de locaties in Tubbergen.
We willen het graag weten als er aandachtspunten/ bijzonderheden van het kind zijn (bijv. allergieën), maar ook de individuele wensen van de ouder en wijze van communicatie.
Nee. Bij afname van een hele dag, verwachten we dat je kind tussen 7:30 en 9:00 uur wordt gebracht en tussen 16:30 en 17:30 uur wordt opgehaald. Bij afname van een dagdeel is de breng en haal tijd 12:30 uur. Op deze manier kunnen we ons dagprogramma uitvoeren.
Voor de buitenschoolse opvang gelden (tijdens vakantiedagen) dezelfde breng en haal tijden.
Ruilen van dagen is toegestaan mits de groepssamenstelling het toelaat. Hiervoor moet altijd akkoord gegeven worden. Deze compensatie kan alleen per dagdeel worden ingezet en niet per aantal uren. Ruiltegoeden moeten binnen 90 dagen na datum afmelding worden ingezet. Ruiltegoeden zijn niet inzetbaar na datum beëindiging overeenkomst. Het is dus niet mogelijk hiermee de overeenkomst te verlengen.
Bij een flexibel contract heb je uren in voorraad. De dagen die je wilt afnemen vraag je aan in de OuderApp op factuur. Deze uren gaan dan automatisch van je voorraad af. Vraag je dagen wel zo vroeg mogelijk aan in verband met bezetting van de groep.
Dit kun je helaas niet zelf in de OuderApp terugzien. Als je wilt weten hoeveel uur je nog in voorraad hebt, kun je mailen naar info@kinderkroon.nl.
Je gaat naar de homepagina (tijdlijn) van je OuderApp en dan volg je de onderstaande stappen:
Je gaat naar de homepagina (tijdlijn) van je OuderApp en dan volg je de onderstaande stappen:
Je ziet nu een overzicht van je bestelling. Bij de status kan je zien of je verzoek is goedgekeurd of afgewezen. Met de eventuele reden hiervan.
Indien je je kind (meer dan maximaal) 1 week of eerder afmeld via de OuderApp met een gegronde reden, dan heb je recht op ruiltegoed. Bij ziekte of ander incidenteel gebeuren kan je minimaal 24 uur van tevoren nog afmelden. Noteer dit dan bij de notitie. Bij vrijwillige afmelding binnen 1 week vooraf is er veelal geen recht op ruiltegoed omdat ons personeel dan al is ingepland.
Je gaat naar de homepagina (tijdlijn) van je OuderApp en dan volg je de onderstaande stappen:
Het ruiltegoed is 90 dagen geldig vanaf de dag van afmelden.
Dit vraag je aan via de OuderApp. Je moet elke schoolvakantie opnieuw je kind/kinderen bevestigen OF afmelden. Als je voor je kind 8 vakantieweken afneemt kun je zelf bepalen welke 8 van de 11 vakantieweken je afneemt. Dit doe je als volgt:
Als je je kind niet bevestigd of afmeld dan is je kind niet zichtbaar in onze kind planning en rekenen we dus niet op de kinderen.
Dit vraag je aan via de OuderApp. Je hoeft dan voor een studiedag niet van 08:30 - 17:30 uur aan te vragen maar van 08:30 - 14:00 uur. Heb je normaal geen BSO opvang op donderdag maar wil je wel die dag opvang dan wel aanvragen van 08:30 - 17:30 uur.
Elke locatie wordt jaarlijks geïnspecteerd door de GGD. Tijdens de inspectie wordt beoordeeld of de locatie voldoet aan de gestelde eisen vanuit de Wet Kinderopvang. Na afloop van de inspectie wordt een rapport opgemaakt. Alle inspectierapporten worden landelijk gepubliceerd via de website www.landelijkregisterkinderopvang.nl.
In de OuderApp, waaronder: het pedagogisch beleidsplan, veiligheid- en gezondheidsbeleid, locatie werkplannen, reglement oudercommissie en klachtenprocedure.
Ja. We zijn als erkend leerbedrijf geregistreerd door het Samenwerkingsorgaan Beroepsonderwijs en Bedrijfsleven. Dit betekent dat tijdens de schoolweken er ook stagiaires op de verschillende locaties/groepen aanwezig kunnen zijn.
Binnen de KinderKroon Tubbergen, Fleringen, Manderveen en Lattrop is er een oudercommissie actief. Zij handelen volgens reglement van BOinK (Belangenorganisatie Ouders in de Kinderopvang) waarvan zij lid zijn. De oudercommissie heeft adviesrecht met betrekking tot beleid, pedagogische ontwikkelingen, spelontwikkelingen en activiteiten.
De KinderKroon heeft een eigen klachtencommissie bestaande uit de voorzitter van de oudercommissie en Sisi Mensink (directie). Met al uw klachten kun je tot een van hen richten. Daarnaast is de KinderKroon aangemeld bij de Geschillencommissie Kinderopvang waar je rechtstreeks kunt wenden in geval van extreme klachten. www.degeschillencommissie.nl
In geval van calamiteiten waardoor de huisvesting niet meer toegankelijk is, zijn we genoodzaakt zo spoedig mogelijk een alternatieve locatie te betrekken. Vanwege overmacht wordt geen onkostenvergoeding verleend.